6 Mayıs 2009 Çarşamba

"mutlu musun, mutsuz olmamdan?"


İnsan kendine uzaktan, bir başkasının gözüyle bakmayı gerçekten başarabilir mi?

Bazen, dışarıdan bakılan bir gözle “ne kadar saçma sapan hareketler yapıyor bu” denildiğini,
“manyak mı acaba? sorusunun sorulduğunu, “yaşlanınca çok fena olacak”, “ne inatçı bir şeymiş”, “ayy ukala da biraz”, “ bazen de çok densiz canım” şeklinde hissiyatlar oluştuğunu idrak edebiliyorum. Ya da şizofrenim her şeyi uyduruyorum, konumuz şimdilik bu değil.

İnsan her türlü ikili ilişkide at gözlüğü sahibesi olur. Yani biz dış mihrap olarak içini bilemeyiz, o iç ses olarak dışarıdan nasıl görüldüğü de pek idrak edilemez.

Sonuç? Klişe “ben olsaydım” cümleleri...

Gün geçtikçe ( yaşlılıktan mıdır bilinmez?) insanların hayatlarına daha çok karışır oldum. Hep konuşuyor, şöyle yapsana böyle yapsana diyorum. Kendime böyle laflar edildiğinde direkt kulak ardı ettiğim ve içimden de “sana ne kardeşim” dediğim için, aslında yaptığım çok büyük bir ayıpmış gibi geliyor ama yine de çenem out of control statüsünde olduğu için bilmek ve yapmak çizgilerini üst üste getiremiyorum.

Aslında mantığım “İnsan en yakını bile olsa başkasının hayatına karışmamalı” diyor ama dilim bu rasyonalizmi inkar ediyor ve pek duygusallaşıyor.

İleride nasıl olacağımı da az çok tahmin ettiğimden ( annanem sağolsun) yolun yarısından dönmeye çalışıyorum ama can çıkmadan huy çıkar mı biraz şüpheliyim.

Yine de bugün bir milat olur belki. ( yazı yazarak haliyeti ruhuna etki edeceğini düşünen şuursuzluk hali)

Hem ne demiştik imkansız diye de bir şey yoktu.

Yazının gizli ana fikri; kendime yeni bir ben lazım.

Ps. Fotograf ta Yağmur Kızılok'un sitesinden ama sahibi o mu emin olamadım:)

ps. 2. Başlık şarkısı: Yaşandım Daha Çok_ Redd

Edited by fery

4 yorum:

Aslı dedi ki...

Ah inan ben de yaşlandıkça en nefret ettiğim şey olan başkasına müdahale alanında buluyorum kendimi sık sık.

Hemen hatırlatma yapıyorum kendime ama bazen ben de kontrolden çıkıveriyorum. Olmayalım öyle ya, yapmayalım biz :)

malumafatrus dedi ki...

Aslına yaptığımız gönüllü Güzin Ablalık, ama ortada bir talep olmayınca bizim Güzin ablalık da pek takdir görmüyor.

Fery... dedi ki...

karsı tarafta bunun algısı olay yasanıp bittikten işte bak o haklıymış kıvamına geldikten sonra anlaşılıyor yoksa sen müdahale ettiğinle kalıyorsun...

Tuğba bana redd in son albümünü gönderseneeeee...

Manga'nın üstüne çıkar mı bilmem ama ben potansiyel görüyorum ;)

malumafatrus dedi ki...

Sözleri gayet güzel albümdeki şarkıların zaten ama müzik babında daha ısınamadım:)

Bari burdan şarkı gönder diye yazmayalım, müyap birgün kedi gibi enseleyecek bizi.