28 Mayıs 2009 Perşembe

"bir silah sesi duyuldu biz kaldık karanlıkta"


Reklam alemi ne fena birşeyse artık insan kızması gereken şeylere bile sempati ile bakmaya başlıyor. Misal Anadolu Sigorta reklamları. İki hırsız da süper sempatik sunulmuş bizlere, ya da sadece ben bu kadar sempatik buldum bilemiyorum.
Sincap Necmi mi Köstebek Tahir mi derseniz favorim de psikopat haliyle Sincap Necmi. (Anneler günü reklamlarının da hakkını vermek lazım)

Tabii bu sanal alemde sempatik olan zatı muhteremlere gerçek alemde fevkalade gıcık oluyorum. Arabam çalınmadığı için (olmadığı için, olsa o da çalınırdı zaten) eve giren hırsızlara daha çok gıcık oluyorum. Zenginden alıp fakire vermek eski zamanların masallarından öte birşey değil. Sizin enayi gibi çalışıp, enayi gibi para verdiğiniz eşyaları bir kilidi açarak alıp giden insanlar hırsızlık sebepleri ne olursa olsun benim nezdimde “bela okunabilir” insan kategorisindedir.

Asıl bu yazıyı yazma sebebim daha da saçma bir fikriyattan. Aslında cinayet de bir tür hırsızlık, karşındakinin canını alıyorsun ama en azından gerçekten bazen ( nadiren de olsa) rasyonel bir sebebin olabilir. Rasyonel sebepten kastım aslında cinnet, çaresizlik falan filan. Yani burda konusu geçen kiralık katil, mafya falan değil, sokaktaki envai çeşit psikopat da değil. Ve evet hırsızlık da cinayet de insanlığın utanç halleri. Tarık Akan ile Halit Akçatepe’nin oynadığı eski bir film vardır. Tarık Akan’ın hasta kardeşi için Tv çalarlar, benim için hırsızlığın tek makul sebebi böyle özel bir sebeple olursa nispeten anlaşılabilir.

Ama yani sizce bir kıyaslama yapılsa, hangisi çok daha fena?

Bence cinayetin 1-0 önde olması haksızlık. Ve Anadolu Sigorta reklamı tüm sempatikliğine rağmen fikriyatımı da değiştiremez.

Ps. Görüldüğü üzere Ahmet Ümit okumak psikolojimi hemen sarstı.

ps.2 . Başlık şarkısı Nil- Aşkımız her zamanki gibi tehlikede
edited by kusburnu

4 yorum:

Fery... dedi ki...

Tuğba bunu nasıl kıyaslayabiliyorsun ya tabiiki cinayet hırsızlıktan kat ve kat daha adi bir suç sebebi ne olursa olsun, can alıyorsun ya... Mal, eşya, para neyse yerine gelir olmasa da olur can gitti mi dönüşü yoktur onun...

Yok yok sen bu yazıyı revize et, iki konuyu ayrı ayrı yazıp ikisini de kına ama sakın kıyaslama bence...

malumafatrus dedi ki...

şimdi senin öpüp kokladığın, pamuklara sakladığın evladını, birileri haince öldürürse, saçma sapan tecavüz etse, işkence etse, veya sebepsizce bir kurşunu havaya sıkıp çocuğunun ölümüne sebep olsa, içinden bunun sorumlularını öldürmek gelmez mi? Gelir ama adalete güvenirsin vazgeçersin. Ama işte öyle o anda adalete güvenemeyenler birini öldürünce de cinayet oluyor bunun adı. Benim demek istediğim, evet cinayet hırsızlığa kıyasla kulağa daha kötü geliyor ama irdelediğinde aralarındaki uçurumun siyahla beyaz kadar olmadığı da düşünülebilir. Yani en azından ben öyle düşünüyorum.

Fery... dedi ki...

söylediğin durumları kimseye yaşatmasın Allah, düşünmek bile çok ağır ama senin söylediğin bir dünya kaotik ortam dışında bir şey değil. Kişinin kendi adaletini kendinin sağladığı bir toplum hiçbir zaman güven vermez... Adalet denen kavram gelişmez... Karşılık verme hissi, öc alma hissi ne kadar insani ve doğal olursa olsun yöntem bu olmamalı, yargıya ve adalete güvenebiliyor olmak gerekir ve cezayı kişinin kendisi değil bu kurumların veriyor olması gerekir...

aubout vita dedi ki...

Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc Temsilcisi. Biz 3% anaSayfa Ödeme oraninda Kredi sunuyoruz.Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen
varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
Eklendi sadece Aiicco Sigorta plc Izin Alir 20 yas üzeri yazidan.
Bireysel Krediler Yatirim.
Isletme Kredileri Yatirim.
Konsolidasyon Kredi.
Insaat Krediler.
Bir'in Daha yaygin Ödeme yasindaki Your Language.
Plani Çirak AYLIK ve yillik Ödemeler arasinda yorumsuz yapin.
Esnek Kredi kosullari.
Yil 5000 8000.000.00 Euro Kadar Kredi yok.
FIRMAMIZ Güvenilir, Verimli, hizli ve yürüt BIR islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir, E- posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com