30 Mayıs 2009 Cumartesi

"ben uyurken geçen günler geri gelmeyecekler"



Önümde çalışmam gereken 30 yılı öğrendikten sonra bu yazı kaymaklı ekmek kadayıfı oldu. Yazının tamamını okuyunca sizin de hislerinize tercüman olacaktır Can Erik.

CAN ERİK- UMUT SARIKAYA


UYKUSUZ

Yeniden kapının önüne oturup bekledim. Çalışma hayatında benim canımı en çok sıkan şey "izinli" olma haliydi. Günün en güzel saattlerini işte çalışmadan sonra akşam evimize gitmemize izin verilmesi, bir yıl çalışmadan sonra 15 gün denize, yüzmeye gitmemize izin verilmesi, Cuma günü kotla işe gelmemize izin verilmesi bana çok saçma geliyordu. Kot da, g.t de, deniz de her zaman, oldukları yerde hazır olarak bulunuyordu ama sürekli veya istenilen zamanda bir araya gelmelerine izin verilmiyordu, geleceği zamana ve süreye izin veriliyordu. İşte bu çok anlamsız geliyordu. Şimdi buraya "özgürlüğüme çok düşkünümdür" diye oturduğum yerden g.tü sağlama alarak konuşuyormuş gibi gözükebilirim ama bunları o gün sokakta elinde Cv'si ve takım elbisesiyle kalmış bir işsiz olarak düşünüyordum. Ayrıca beni bıraksanız ne denize giderim ne de gezerim tozarım, hiç birşey yapmadan evde otururum ama hiçbir şey yapmasam bile buna ben karar vereyim istiyordum. Bu içimden gelen isteği sağlam bir temele oturtup insanlığı çalışmamamız konusunda ikna etmek çin bi hareket başlatayım çok isterdim ama gıcık gıcık çocuk topuyla çok yakınımdaydı. Yüzüme ha top geldi ha gelecek diye ikide bir sinip, suratımı korumaktan sağlam temellere dayanan haklı sebepler üretemedim bir türlü. Konuya olan bütün konsantrem her şutta dağıldı. Yanda meşin topa şut çeklirken hangi felsefe, ideoloji üretilir söylesenize.

.....

Tepemde dikilmiş müdüre ürkek bir serçe gibi bakıyordumç. " nasıl alıştın mı biraz" dedi. Bir serçe olarak gülümseyerek "vicirik, bicirik" diye sesler çıkardım. Yetkisiz biri, yetkiliyi görünce kucak dolusu gülümser. Anasına, babasına, seviştiği kadına o kadar gülümsemez yetkisiz. Ama bu yadırganacak birşey değildir. Engellenemeyen, içten gelen durdurulamaz bir çoşkudur bu... Yetkisiz, en nefret ettiği, arkasından konuştuğu patronundan, müdüründen bile esirgemez o kocaman gülümsemesini. Ben de öyle yaparak gülümsedim cevapladm sorularını. 22 yaşındaydım, üniversite mezunuydum, Türkiye'nin aydınlık yüzlerinden biriydim, demokrasiye ve çağdaşlaşmaya sonuna kadar inanıyordum ama " nasıl koydu size Vestel Manisa" diyen yetkiliye, koyulmuş biri olarak hiçbir kıza gülümsemediğim kadar gülümsüyordum.
.....

Akşam işten çıktım, kravatımı cebime koyup, otobüsle Fındıklı Parkı'na gittim. Küçük bir kesekağıdında satılan Can Eriklerden aldım. Bankta oturup erikleri yerken kupa heyecanıyla geçececk 20 yılımı düşündüm. Sabahın altısında serviste o saatte bile çok enerjik (benim gibi mesela) birinin muhabbetiyle, akşamki dizinin muhabetiyle, Yeşilaycı çalışanlarının tembihleriyle, tatil ve haftasonu planlarıyla, küçük işyeri şakalaryla, forward maillerle ( en nefret ettiğim), benden daha yetkililere gülümsemeyle geçecek 20 yıl vardı önümde. Biz iş yerinde mutlu bir aileydik ama deniz burada, çim burda, erik burada sabit duruyordu.



ÇALIŞMAK İSTEMİYORDUM.


ps. Başlık şarkısı hadiseyi en iyi özetleyen şarkı Malt- Gol

Kusburnuna not: yazıyı kopyalama şartlarımı daha sonra anlatırım, o yüzden bak şu yanlış bu yanlış demeden önce bir düşün:)

5 yorum:

kusburnu dedi ki...

tamam peki agzımı acmıyorum :) yalnız bu iş durumları beni bunalımdan bunalıma sürüklüyor.. hersey harbi çok anlamsız. boşa kürek çekip duruyoruz!

malumafatrus dedi ki...

Cuma günü saat 17.00'de nerde çalıştığımı bile unutabilirim ve herşeyi sıfırlarım, bunun içindir ki Pazartesileri derin bunalımlarım tavan yapıyor. Soru belli cevabı yok; "benim burada ne işim var?"

protesto dedi ki...

yazının tamamını nerden bulabiliriz, bu sadece bir kismi cunku...

malumafatrus dedi ki...

Valla sanal ortamda halihazırda yazının bir kopyası olacağını sanmıyorum. Hayır varsa ben enayi gibi boşu boşuna kendi ellerimle (bak-yaz, bak-yaz) yazmışım demektir.

Bir ihtimal benim gibi yazının bir kısmını değil, tamamını yazanlar varsa ancak öyle bulabilirsiniz. 2 hafta önceki sayıyı da bir şekilde bulabilirsen, yazının orjinaline de erişebilirsin tabi:)

aubout vita dedi ki...

Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc Temsilcisi. Biz 3% anaSayfa Ödeme oraninda Kredi sunuyoruz.Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen
varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
Eklendi sadece Aiicco Sigorta plc Izin Alir 20 yas üzeri yazidan.
Bireysel Krediler Yatirim.
Isletme Kredileri Yatirim.
Konsolidasyon Kredi.
Insaat Krediler.
Bir'in Daha yaygin Ödeme yasindaki Your Language.
Plani Çirak AYLIK ve yillik Ödemeler arasinda yorumsuz yapin.
Esnek Kredi kosullari.
Yil 5000 8000.000.00 Euro Kadar Kredi yok.
FIRMAMIZ Güvenilir, Verimli, hizli ve yürüt BIR islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir, E- posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com