26 Mart 2009 Perşembe

"hiç cesareti yokmuş gibi, mecbur susanlardan mısın?"


Lise hayatım boyunca, gündüz ve gece aynı sırayı paylaştığım ( yatılı okul ve akşam etüdü) kişiye tıp yazma lütfen, sakın tıp yazma diye yalvardım. Bazen kandırır gibi olsam da muvaffak olamadım, gözünü karartıp hop diye koştu tıp fakültesinin kapısına.

 

Maşallah 6 seneyi de sular seller gibi okuyup bitirdi. Sonra da aman efendim ben göz doktorcusu olacağım diye hastane köşelerine attı kendini. Şimdi sıkıntı çekse de ileride keyfini süreceğini düşündüğüm bir mesleği var. Buraya kadar iyi hoş güzel.

 

Uzun süreli dört gözlü hayatımından mütevellit, ne göz doktorcuları, ne göz hastaneleri, ne damlalar gördüm; blog yazılarımdan az çok bilirsiniz. Yani malufatruşluk yapacaksam, tam yeri olacak konulardan biri göz, diğeri uçuktur. Ve ben göz doktorluğunun ilerleyen teknoloji ile , “ ne var kardeşim bunda, ben de yaparım bunu” tepkisini hak edecek bir durumda olduğunu düşünüyorum. Yani her şeyleri makina söylüyorsa, harfleri ben okuyor veya okuyamıyorsam göz doktorunun hayatımıza kattığı anlam nedir sormak isterim. Asıl merak ettiğim nokta, bir göz doktoru bir hastane ile görüşmeye gittiğinde nasıl bir mülakat yapılır. Yani bu soru kulak, burun boğazcı için de geçerli tabii de.  Hatta cerrahlar dışında hepsinde bu soru işareti var gibi. Sonuçta aslında tıp aleminde mezun olduğunuz üniversite ciddi anlamda en büyük referansınız gibi bir şey.  Bu durumda cevabını aradığım soru; iyi bir göz doktorunu nasıl anlarız? Göz doktorluğunda iyi olmanın kriteri nedir?

Göz doktorlarına bu kadar laf ettikten sonra tıp alemine girmek zorunda kalsam diş hekimcisi olmak istediğimi belirtir , maksimum sağlık yazısı yazdığım bu haftada herkeslere bol güneşli, az kalabalıklı, pek tabii ki sıhhatli bir haftasonu dilerim. 

Yazıyı da fevkalade klişe bağladım, bakmayın artık kusuruma. 

Ps 1: İnşallah bu yazıyı hiçbir göz doktoru okumaz. 

Ps 2: İnşallah değerli sıra arkadaşım, göz doktorcusu toruk da bu fikriyatım hakkında bilgi sahibi olmaz.

Hiç yorum yok: