17 Mart 2009 Salı

"hepimiz bir hayvanız, insan olmak kavgamız"



Birgün olur da bahçeli evi olursa köpek besleme hayali kuran Türk toplumun %49'luk kesiminden biri olarak, geri kalan %49'luk kesimin (%2 lik kısımda haliyle kararsız) haliyeti ruhunu ele alan Umut Sarıkaya yazısından bir kuple kopyalamak istedim, istemekle de kalmadım harıl harıl yazdım. Kedi veya köpek olması farketmez, hayvan diye beslediğimiz şeyi neden insanlaştırmaya çalışıyoruz bunu da cevap aranılan sorularımıza ekliyoruz.

"Duyarlılıklar ve duyarlı üzerine bir yazı yazılır da kediden bahsedilmez mi hiç. İnsanlar yüzyıllardır kediyi niye insana benzetmeye çalışıyor bir türlü anlamıyorum. Yüzyıllardır evimizde kedi. Bir hayvan düşünün ki ev içinde hiçbir yararı olmadığı halde kimseye yapmadığımız toleransı ona gösteriyoruz. Evimizi, yatağımızı açıyoruz. Karşımıza alıp dertleşiyoruz, sarılıp öpüyoruz adam yerine koyup konuşuyoruz. Ne antilop gösterir kediye yaptığımız şu müsamahayı ne de atası olan puma... Babamızın oğlu mu biz bunun kahrını bu kadar çekiyoruz. Bir canlının başka bir canlıyı beslemesi aralarında bir çıkar ilişkisi yoksa eper, yer yarılsa kabuledecekleri birşey değilken, kediyle olan tek ilgimizin merhaba merhaba o kadar olması gerekirken niye bu kadar yüz göz oluyoruzu anlamıyorum açıkcası.

Şimdi böyle diyince hemen kedi düşmanı olarak algılanacağım ama gerçekten öyle değil. Kedi üzerine başka bir canlı ne kadar düşünüyorsa o kadar düşünmek istiyorum sadece. İnanın bana, kedi de benim gibi düşünüyordur ama ses çıkarmıyordur. Dile gelse kedi" yani ben gerçekten burada olan biteni anlamakta zorlanıyorum açıkcası Burcu" der. " Bıraksan ben yine faremi tutarım. Pek entere etmiyor senin varlığın açıkcası beni. Dayadın viskası sağ olasın ama gerçekten gereği yoktu" diye devam eder. Anlamadan dinlemeden eve aldık hayvanı besliyoruz bakalım sonu nereye varacak. "

Benimde Söyleyeceklerim Var- Hepsi Bu- Umut Sarıkaya

UYKUSUZ- 11 Mart 2009

2 yorum:

Fery... dedi ki...

insan bazen kendine yoldas evinde kendi sesinden baska bi ses ariyor... olsa gerek...

malumafatrus dedi ki...

benimde köpeğim olsun, konuşurum zaten kendisi ile...Eskisi ile konuşmuşluğum var yanii... AMa nedendir bilinmez kedi ile o sıcak atmosferi yakalayamam gibi:)