20 Mart 2009 Cuma

"belki de en güzeli böyle"



onca neden varken ve tam sırası gelmişken

hiç bir şey yapmamış ve susmuşuzdur.
aynı anda aynı sessiz geceye doğru içim sıkılıyor demişizdir.
aynı sabaha uyanırken kim bilir aynı düşü görmüşüzdür.
olamaz mı? olabilir.

onca yıl sen burada

onca yıl ben burada

yollarımız hiç kesişmemiş

şu eylül akşamı dışında
belki benim kağıt param,

bir şekilde, döne dolaşa senin cebine girmiştir.

belki aynı posta kutusuna değişik zamanlarda da olsa,

birkaç mektup atmışızdır.

ayın karpuz dilimi gibi batışını izlemişizdir deniz kıyısında.

aynı köşeye oturmuşuzdur köhnede belki birkaç gün arayla olamaz mı? olabilir.
onca yıl sen burada

onca yıl ben burada

yollarımız hiç kesişmemiş şu eylül akşamı dışında
bostancı dolmuş kuyruğunda sen başta ben en sonda öylece beklemişizdir.

sabah 7.30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken, ben yürüdüğümden kaçırmışımdır.

aynı anda başka insanlara, seni seviyorum demişizdir.

mutlak güven duygusuyla, başımızı başka omuzlara dayamışızdır olamaz mı? olabilir.
....


esit bir güne karsilik esit bir gecenin mevcut oldugu 21 mart’tan seslenmekteyim size, fonda hayat kadar realist bir sarki , sözleri size kolaylık olsun diye burda, günler bitip geceler başlarken, geceler bitmek bilmeyip günleri tüketirken ve en nihayetinde hakimiyet günlere geçerken hayat gecçyor sayın dünyali. Ben buraya su yazıyı yazmasam da bilirsin bugün gece ve gündüz eşit, ama hayat sana disarda esen bunaltici havanin sebebini , isten cıktığında aydınlık yüzü görmeni bahar geliyor dışında sorgulatmazken, ben yine burda vicdanin olarak soruyorum hayatin gecip gidiyor sen bu arada ne yapiyorsun diye?


belirtmek isterim, dünya bizden ve bizim ona yaptıklarımızdan feci halde sıkıldı ve simdi de oyunbozancılık rolünü üstlendi...ve takdir edersiniz ki hersekilde mutlak hakimiyet onda olacağindan kaybedenler kulubündeniz biz ...


peki karamsar mıyız ? bazen , yerli ve yersiz sekillerde…
aslinda bu yazinin amaci dünya halleri degildi, ufak bir hedeften sapma olsa da( dahi anlaminda okuyun siz onu) bugün yazi yazılmasindaki amacımıza dönelim.



Efendim malumunuz bugun 21 mart, 20 marttan sonraki 22 marttan önceki gün olur kendileri. Ve bu iki tarihde biz klan ajandasinda degerli minigim, ogrencim ilkercigimin ve asker kardeslerden cihanimin dogumgünleri olarak yer alır… ve ben super tembel yazı sahipcisi olarak bugün kaleme aldıgım yazim ile her ikisinin de dogumgünlerini kutluyorum ki, bir nevi bir tasla iki kus durumu oluyor bu da… ( ama iyi niyetli bir manada)


Biri asker biri son sınıfı olan insanlar icin, mevcut zaman cok gusel olmasa da, söz konusu hep bir gelecek hep de bir umut dunyasi mevcut oldugundan bu yemyesil dunyanin tüm iyimserligi ile en sahanesinden dileklerimi umutlarimi hayallerimi paylasiyorum bu iki muhtesem klan sahsiyeti ile…ilkere sarılarak demis olsam da, cihana iyi ki dogmussun demek icin teknolojiye sığıniyorum…


Hayat umutlara yer kalmaksizin , hayallere yer birakmaksizin güsel olsun herkes için, ama öncelikle o iki genç adam günler yavas yavas uzayıp da biz kendimizi 21 haziranda bulana kadar , askerliklerinden okullarindan ivirlarindan zivirlarindan kurtulsun…


Mümkünse de hersey çok gusel olsun…


ps. siz okurculara bu yazinin hediyesi eylul aksami oldu gibi ama , dogumgünü cocuklarina teomandan degirmenler'i armagan ediyorummm, belki de en guseli böyle diyerek...


Bugünden edit: 5 sene daha bu yazıyı kullanırım ben, nasıl olsa doğumgünü sahipleri bu blogu okumayı bırakalı, ben de onlara bu konuda dırdır ve vırvır yapmayalı çok oldu. Ee neden koyuyorsun öyleyse bu yazıyı diyorsanız, ne farkım var Hıncal Uluç'dan diye sorarım.

Üstat'da yayınlanma tarihi: 21 Mart 2007

1 yorum:

Fery... dedi ki...

gun degismeyip onemi azalmayinca ayni yaziyi da kullansan ilker yine ayni ilker cihan yine ayni cihan ekinoks yine ekinoks... okullari askerlikleri bitti degerlilerin dilerim hayat elinde ne varsa guzel diye hepsini sunar ikisine de...uzaklardan... her sey icin... iyi ki...