15 Ocak 2009 Perşembe

"birdenbire hayatının tümü oldun"


BÜYÜDÜK- AYÇA ŞEN

Büyüdük anlatamadan , büyüdük dinletemeden,

Büyüdük küçücükken ,

Bir anda büyüdük..

Büyüdük büyümeden , büyüdük güvenemeden,

Büyüdük küçücükken ,

Bir anda büyüdük..

Gülecek birşeyler ararken,

Yorulduk tutunmak isterken hayata,

hayaller kurarken,

Yüzleştik

Savaştık cocuk askerler gibi

Uğraştık bir sebep varmış gibi

Yarıştık kaybedince ağlaştık

Ve şimdi zemberekten kurtulan,

Bozuk bir akrep ile yelkovan

Zamanla hepimizi güldüren,

Komik bir oyunmuş zor yaşam

Ve sonra kalabalık ruhumuz,

Sesler çok karışmış uğultumuz

Sakızdan çıkan bir şiir olmuş

Yapışkan, büyüklük umudumuz

Büyüdük büyü artık derlerken

Büyüdük dünya kendini yerken

Büyüdük küçücükken bir anda büyüdük


Tüm subjektifliğimi bir yana bıraktım. 2 numaralı şarkıya takılmadan bütün albümü teker teker dinledim ve bu keşif çalışmaları sonrasında olağan bir şekilde yeni şarkılara demir atım ve buna göre ayça şen- atronot lbümün ilk 3’nü sıralıyorum;

Kalpsizsin,

Büyüdük,

Sabotaj.


Ayça’nın sesinden ziyade söz müzik alıp götürdü beni. Albüme de bu yüzden 10 üzerinden 9 veriyorum ki, torpilin gözünü çıkartmayalım:)

* 2 numaralı favorim "Büyüdük" 30 yaş şarkısı ki, ben bu gidişle 4 yıl boyunca dinlerim bu şarkıyı da:)

* Sabotaj’da Harun Tekin yerine kim olabilirdi diye düşünüyorum belki Koray Candemir geliyor ama onun dışında ideal ses sanki Harunmuş sanıyorum ki buda subjektiflikten

*Kalpsizsin ise acaip birşey. Klasik senaryolaştırma yeteneğim gereği, sanki memo’nun babasına yazılmış bu şarkı gibi geliyor. Sözler aslında öyle damar ki, ileri de Müslüm Gürses de söyler imi acaba bu şarkıyı diye düşünüyorum mesela...

yANİ koca hafta bitti, ortalamada mutluluk kısmı daha havada kaldı terazide ama güzel bir albüm daha yerini aldı arşivimde, hemde pek sevdiğim bir insanın başka bir başarısına tanık olma mutluluğunu da tattım, bunun için varsa yoksa şarkı da albümde diyorum kusurlarıma bakmayınız artık.

Hiç yorum yok: