13 Aralık 2008 Cumartesi

"zamanın eli değdi bize"


Dün Murat Bardakçı'nın Osmanlı Hanedanı'nın son kuşağı ile yapıtığı süper bir belgesel izledim.

Ama bir kere izlemek yetmez diye düşünüyorum, ancak birkaç kez izlersem tasavur edebilirim o insanların yaşadıklarını.

Yani dönem şartları, yeni bir ülke, savaş zamanı falan bir yana, bence gerçekten büyük bir ayıp var ortada. Ulusalcı, milliyetçi falan filan etiketlerine gerek olmaksızın gözle görülen bir gerçek.

Koca bir imparatorluğun torunları vatansız olarak yaşamaya mahkum edilmişler, İstanbul'dan bir avuç toprak beklemişler, birgün yasaklar kalkar da geri döneriz hayalleri ile yaşamış, ölürsem mezarım nereye gömülür diye düşünerek ömürlerini sonlandırmışlar.

Siyahi tarih bilgim pek yoktur ama yinede en kötüsünü varsayalım ki Vahdettin cumhuriyetin kurulmasına büyük bir engeldi, sürgüne gitmesi gerekirdi. Peki onun çocuklarına torunlarına Tc pasaportu vermenin sonucu ne olabilirdi ki?

Çekilen sefalete hiç girmiyorum zaten. Bu ambargoların bir devlet politikası olmamasını diliyorum sadece.


Ben kendim izlerken utandım, sizde izlediyseniz (izlerseniz) ne düşündünüz acaba diye topu okurcuya atıyorum.

1 yorum:

özkan dedi ki...

inşallah denk geliriz de izleriz.
o değil de şu armaya hastayım, daha görkemli bir devlet arması bilmiyorum görmedim.
(meraklıları wikipedide dolanabilir)