4 Kasım 2008 Salı

"anlamak için değer sabretmeye"



kitap okumamda iki etken var; biri kanyon d&r sevgim, diğeride servis kullanan bir insan olmam...Bu şartlar mevcut olmasa da kitap okumak isterdim ama kitap bitirme sürem bu kadar kısa olmazdi biliyorum.
Daha öncede söylemişimdir eskiden kitap seçimlerimi radikalin kitap ekine göre yapardım ama artık tamamen el yordamıyla hareket ediyorum.

Tabii olasılıksız gibi bir referansımda var ondan az çok kendimede güveniyorum:)

Son okuduğum kitaplardan zülfü livanellinin otobiyografsini bu seçime gerek olmaksızın almış ama o tatlı anlatımdan dolayı kitabı ağırlıklı ortalamada sevmiştim.

Sonra geçenlerde ben kanyon d&r.da kitaplardan güzel olani beni seçip bulsun diye bakınırken, ılgın olut dında bir adamin 3 kitabına rastladim... 3.kitabının kapağınd nevanın yazarından falanda diyince, baktım ki bu neva bazı alemlerde pekçe meşhur birkitap... Deneyelim bakalım dedim ve ne anladim biliyor musun değerli okur?

Benim bir kitap yazmamam için gerçekten bir engel yok. yani bence itü.de bir mühendiste olabilicek ama onun yerine doktor olan karakterimiz kendi hayatını ciddi ciddi kitap olarak yapmış. Kitabı süslü püslü olsun diye sanirim sonunuda drama çevirmiş ve yine sanirim bu kitap ergenlik dönemindeki veyahut unı.1 deki ogrenci arkidislerin favori kitabı olup çıkmış.

Benimde şöyle bir kötü özelliğim var; bir kitabi sevmesemde okur ve bitiririm ... Bu kitabıda aynen öle yaptım. Dili tarzı çokca saçma olmasina rağmen okudum, yollar uzundu birçırpıda da bitirdim . Bu yazıyıda ben yaptım siz yapmayın manasında yazıyorum... Gerçekten bugün kitap yazsam belki benimkide böyle olur, bu yüzden haddimi biliyorum ve sadece space.im ile ilgileniyorum. Ama bu arkadaş, abi yada yazarcı kendini 3. tekil şahıs haline dönüştürerek kendine, domat, paşa lakaplari takarak kahraman yapmış ki, kitabın sonunda herkes nefret etse dahi, kendini cezalandırmak için o kitabı yazmış olduğunu söylesede, kitabı okuduğumada öyle geri kafalı bir insanin doktor olduğuna da üzüldüm...

Sonra düşündüm acaba bir kitabın kahramani olmak, yazarı kim olursa olsun, alter egolarimizi okşayıcı bişey midir? Aslan burcu olduğumdan soğuk bakamadım bu fikre yinede kendi kitabımda kişisel hikayi yazmayacak kadar aklı başında olmaya karar verdim, kitap okumacisi olarak devam edeceğim şimdilik hayatıma.

Kitabı da bandirmada birakip yoluma ahmet ümit ve murathan mungan gibi bilindik sularda devam edeceğim...

Satırlarma da bir nevi yeni yıl dileği olaraktan müslüm gürsenin eski bir sarki sözü ile son veriyorum.


insanı yaşatan ümitler gibigüneşi getiren saatler gibigerçeğe dönüşen vaadler gibigeliver yanıma, güldür yüzümü"


Üstat'da yayınlanma tarihi: 20 Aralık 2007

Hiç yorum yok: