24 Ekim 2008 Cuma

"hani değiştirecektik dünyayı?"


27 haziran akşamı travis bir aksilik olmazsa istanbulu şarkılarıyla ve mütevazi varlıkları ile şereflendirecek. İş çıkışı konsere gitme hadisesine gıcık olsam da, en azından açıkhava diye seviniyorum, hele birde sigara yasağı olursa konserde fazla mızmızlanmam diye hissediyorum.

Konser öncesinden kendi favori listemi belirlerim ki, sölemedikleri şarkıları içinde değerli sanatçı alemine de teesüflerimi sunabileyim. Bu konser içinde şarkım side' dır. Bizim köylerin birinde youtube olmadığından, canlı konser versiyonları izleyemiyorum ama şunu belirtmem lazım en sevdiğim travis şarkıları sıralamasında kesinlikle ilk 3'de yer alıyor bu şarkı.

Sözlerini de yazayım çünkü bu yazının amacı aslında şarkı sözü hissiyatlarımızın altını çizmek.

"well i believe there's someone watching over youthey're watching every single thing you sayand when you die they'll sit you down and take you throughyou'll realise one daythat the grass is always greener on the other sideneighbour's got a new car that you want to driveand the time is running outyou wanna stay alivewe all live under the same skywe all will live we all will diethere is no wrong there is no rightthe circle only has one sidewe all try to live our lives in harmonyfor fear of falling swiftly overboardbut life is both a major and a minor keyjust open up the chord"

Space'imin blog olamamasında böyle bir eksik yan var. Yazımızı fotolar ile süsleyemediğimizden habire yazıyor, habire yazıyorum.

Yaz gelince konsere gitme şevkim artar. Mesela bana her bir organizasyonun davetiyesi yağsın da hop hop alemlere koşuyim de isterim bu yüzden. Ama şu alemde vip davetiyesi alaraktan gittiğim konser bugüne kadar gittiğim en feci konser olduğu içinde para vereyim de, kimseciklerin gelemdiğini görüp, duruma üzülüyim diyede düşünüyorum. Mesela Bülent Ortaçgil- Teoman konseri bu yazda olsa, kimseciklerin gelmiyeceğini bilsem de giderim. Çünkü sessiz eller, yollar, eylül akşamını canlı canlı da dinlemeye ihtiyacı var bu bünyenin.

Bu şarkıları kaçıncı kez dile getiriyorum bilmiyorum ama ben her dinlediğimde aynı hissiyatı duyduğumdan, aynı şevklede 1000 kez daha yazabilirim sanırım. ( copy paste de sağolsun tabii)

Asıl karar veremedim hangi şarkıyı 1. sıraya koyacağım. Önümüzdeki seçenekler; Yollar, Eylül Akşamı ve Sessiz Eller. Söz odaklı olunca, favorim Eylül Akşamı. İlk defa konser albümünde dinlediğim için, şarkının başında Teomanın ettiği sözlerde şarkıya dahil diye hissediyorum. Hangi kısmı daha romantik bilemiyorum, ama bu şarkının benzerini yaşayıp da yanyana bu şarkıyı dinleyebilme şansı olan insanlar varsa, kendilerini şahane bülent ortaçgil'i süpersonik dede olarak ilan ediyorum. Hemen sözlerini de kopyalıyorum, 2008 eylül'ünde şarkının size daha anlamlı olması dileklerimle.

eylül akşamıhiçbir neden yokken, ya da biz bilmezken tepemiz atmış... ve konuşmuşuzdur. onca neden varken ve tam sırası gelmişken hiç bir şey yapmamış ve susmuşuzdur. aynı anda aynı sessiz geceye doğru içim sıkılıyor demişizdir. aynı sabaha uyanırken kim bilir aynı düşü görmüşüzdür. olamaz mı? olabilir.onca yıl sen buradaonca yıl ben buradayollarımız hiç kesişmemişşu eylül akşamı dışındabelki benim kağıt param, bir şekilde, döne dolaşa senin cebine girmiştir. belki aynı posta kutusuna değişik zamanlarda da olsa, birkaç mektup atmışızdır. ayın karpuz dilimi gibi batışını izlemişizdir deniz kıyısında. aynı köşeye oturmuşuzdur köhnede belki birkaç gün arayla olamaz mı? olabilir.onca yıl sen buradaonca yıl ben buradayollarımız hiç kesişmemişşu eylül akşamı dışındabostancı dolmuş kuyruğunda sen başta ben en sonda öylece beklemişizdir. sabah 7.30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken, ben yürüdüğümden kaçırmışımdır. aynı anda başka insanlara, seni seviyorum demişizdir. mutlak güven duygusuyla, başımızı başka omuzlara dayamışızdır olamaz mı? olabilir.onca yıl sen buradaonca yıl ben buradayollarımız hiç kesişmemişşu eylül akşamı dışında:(

Yollar ise aranjmanı, keman sesleriyle beni farklı bir seviyeye taşıyor. Bunuda ilk kez Bülent Ortaçgil'den dinlediğim için sözleri Bülent Ortaçgil'e ait diye düşünüyorum. Hatta teomandan hiç dinlemedim bile şarkıyı. Ama bu şarkıyı şarkı yapanda benim için keman aranjmanıdır, onuda yine vurgulamalıyım. Sözlerini ekliyorum, en beğendim yerlerini de çiziktiriyorum ki hizmetimzi sadece copy paste ile sınırlı kalmasın.
gözlerim kör karanliktakör kuyunda boğulursatenim benim olmadiysayitirilmiş, tutsak olmuş,düşman olmuş,milyon defa tekrarlananhayatimsa.gizli bağin çözüldüyseyollar varsa, pahaliysauzun, kisa ya da darsa,artik hiç farkli olmayan,sikildiğin, hayatinsaaslinda yollaryalanini görmez, yaralari sarmazhiç bitmezaslinda yollardaralip açilmaz, sonunada varmazhem varsan da, farketmez ki.oldum, oldum, çocuk kaldimyüreğimden yaralandimbir yer olsa, huzur sunsadizlerim üstünde çöksemsonsuz yolu aydinlansagünün ilk işiğindason birkez nefes alsamkaybolsam gözyaşindaya da ilk kitabinda
Üçüncü şarkımzı tam bonus. Çünkü ben albümü otomatike almış dinlerken, bu şarkıyı es geçmişim bir süre sonra sonra kanıma işledi. Ve inamazsınız bu da bir teoman şarkısı. Bu yazıdan da çıkartılacak sonuç, bana teoman şarkılarını bülent ortaçgil.den dinletin olacaktır.
Sessiz eller, albümde de söylendiği üzere, B.O kent ozanları albümünde ilk defa bu şarkısını dinliyor Teomanın ve kim bu çocuk diyor...Sözleri kesinlikle çok güzel ve ben bülent ortaçgilden dinlediğim için, teoman nasıl söylemiş merak bile etmiyorum.
ben hala ölürüm plastik çiçekli gizli bahçemde sessizlikten kaçar siğinirim yorgunluğun koynuna apansiz uyanir düşlerin tek güzel yerinde ararim tadinieve dönmeninyolu bilmeninkimin kimin bu sessiz eller mor halkali yarali gözlerkiyilarima vuran sen misinkimin kimin bu kör gözlerbu varişsiz yalan sözleradini unutan sen misinben hala ararim bilinmeyenin ulaşilmaz balinikaçarim kalabaliktanyalnizliktandostumuz ölümden...apansiz uyanirdüşlerin tek güzel yerindeararim tadinieve dönmeninyolu bilmeninkimin kimin bu sessiz eller mor halkali yarali gözlerkiyilarima vuran sen misinkimin kimin bu kör gözlerbu varişsiz yalan sözleradini unutan sen misin?


Yazıyı yazarken tekrar tekrar 3 şarkıyı da dinledim, sıralama yapmadan karma halinde 3 şarkıyı da dinlemenin bünyeme daha iyi geleceğini farkettim. Siz de fırsat bu fırsat bence bu şarkıları bir şekilde dinleyin. Ne bileyim yaz gelmişken, balkonunuza kurulun, hatta size jest olsun diye dolunay da olsun, şarkılar sizi pamuk kıvamına getirsin ki sonrasında mışıl ve mışıl uyuyabilin.

Şarkı dinlemeden sadece sözlerini okuyup geçecekseniz, size de şarkıların Bülent Ortaçgil veya Teoman farketmeksizin ne kadar basit ve hayat şarkılarını yazdıklarının altını çizmek isterim, zamansızlık sebebiyle kaçar giderim.

hop hop hopp



Üstat'Da yayınlanma tarihi: 28 Mayıs 2008



Hiç yorum yok: