29 Ekim 2008 Çarşamba

gözlerimdeki rüzgarı savuramıyorum...


Pek saygıdeğer okurcu;

Bildiğim ve bilmeyenlerin sürekli gözüne sokmak istediğim bir gerçek var ki; her güzel şey birgün illaki biter. Benim güzel şeyim miniminnacık bir tatil kaçamağıydı, bana çok daha uzun geldi, çok güzel geçti ve pek tabiki nihayete erdi.

Şimdi bu tatil hadisesi çok bilinmeyenli bir denklem ne yazık ki. İzin hakkın olur, ama iş yoğundur izne çıkmaya utanırsın, iznin olur ama paran yoktur, paran vardır eşlik edecek insan yoktur, iznin yoktur paran çoktur veyahut hiçbiri yoktur... Ondan dediğim gibi denklemi cidden karışık bir hal bu hadise... Ben azıcık ufağından brişeyleri denkleştirip Bozcadaya gittiğim için, çok bunaldım aman herşey kötü, iş mi iğrenç şeklindeki yazılarıma kısa süreli ara vermek gayesindeyim.

Size ilim, irfan misyon ve vizyon amacıyla tatilime dair ufacık bilgiler de sunayım istedim ki, hala keşfetmeyen ama gitsem mi diye düşünenler varsa, bir nevi vorlesung olsun.

Bozcada laf karmaşası vol. 1:

* Yola çıkarken, araba mı otobüs kararı verilmeli bence, çünkü toplu taşıma araçları ile gemiye daha bağlı oluyorsunuz o da azıcık can sıkıyor. ( Toplu taşıma için de azıcık sabır ve oturma yetisi gerekiyor)

* Fırsatınız varsa, şartlarınız uygun ise haftaiçi gitmenizi şiddetle öneririm ki; bu sayede adanın keyfine daha çok varabilirsiniz.

* Bozcadayı görünce ilk aklınıza gelen, türk mimarisinin tek başına yaşanılır bir şehir aratmaya yeterli olmadığı. Çünkü gerçek şu ki, bozcadayı bozcada yapan, bir sahil kasabası görüntüsü veren kesinlikle rum evleri.

* Benim azıcık dahi olsa kara görünmeyen yerlerde yaşama sorunsalım olsa dahi, geyikli karşıdan göründüğü için bu anlamda ulen bişey olursa ne yaparız diye kendimi germeme pek gerek olmadı, şükürler olsun.

* Balık veya denizden çıkan her türlü yenilesi şeye karşın pek sempatim olmadığı için, aman da balıklar karidesler midyeler gibi bir methiye dökemeyeceğim. Ama şunu söyleyebilirim herkesin söylediği şey, fiyatların gayette istanbul seviyesinde olduğu ve balıklar için pazarlık yapılması gerektiği.



* Bozcada’da adanın ortasından denize giremiyorsunuz ne yazık ki, plajlara araba veyahut minübüsler ile gidiyorsunuz. Ben Ayazma ve Mitos plajlarına göre söyleyebilirim ki, denizi temiz ama soğuk. Ayazmanın çevresinde her türlü karın doyurma faaliyetiniz de gerçekleştirebilirsiniz ama işte duş, wc, üst değiştirme aktiviteleri ne yazık ki hijyenik değilL

* Pansiyonlar konusu tamamen ne istediğinize bağlı olarak çeşitlenir. Ben mesela orda süpersonik bir butik otel ( kaikas gibi bişeydi sanırım) gördüm, bir daha gidersem, param da olursa orda kalmak istiyorum.

* Yazarcı olup, paralarrr kazanırsam 3. numaralı kitabımı da orda yazabilirim gibi ama kışın orda kalmak benim için epey zor olur. İlkbahar gibi o taraflara geçersem yaratıcılığımda fobimden etkilenmez, şakır şakır kitaplar yazmamam için önümde hiçbir engel duramaz.

* Ünlüler de az çok buralarda görülüyor ama “über” ünlülere denk gelmedim ama uzun süreli bağ evi olanların isimlerini aldım.

* Dil yeneteğim olsaydı, az biraz rumca öğrenebilecek kadar hatta daha fazla olarak rumca duyulacak kadar da yunan ziyaretçisi bol bir yer ki. Aslında onlarda memleket ziyaretine gelmişler daha çok.

* Bozcada turizmi iyi satan bir ada olduğu için, akşam vakti ada turuna çıktığınızda rüzgar güllerinin orada gün batırmak için giderken, hop diye bir şişe şarap ve kadehlerinizi alıyorsunuz, hopp tatiliniz biranda romantikleşiyor. Tabii kaldığınız yerin bir ada olması sebbeiyle, yemekte yanınızda oturan, kumsalda önünüzde olan, otobüste size bay getiren herkesi orada görebiliyorsunuz.

* Haftasonu olunca, sadece adadaki değil istanbuldaki de birçok tanıdığınızı görmeye başlıyorsunuz.

* Ben kansız olduğum içinde olabilir ama akşamları gayet güzel ( birazda üşütücü) bir esinti oluyor adada.

Ve hayat gerçekten sakin ama güzel bir şekilde geçiyor oralarda.

Şimdilik benden bu kadar, olurda hemencecik bir seyahat planı yapacak olursanız daha detaylı bilgilerimi de sizinle paylaşır, o zamana kadar gözlerinizden öperim.

Haydi hep beraber, hoppidi hopp

Yazıdan çıkarılmayacak notlar: Bozcada üzümleri takdir edersiniz ki çok güzel, şarap denemeleri yaparak tamak tadınıza en uygun şarabı şeçebilir, hatta eliniz dolu ise adresine gönderdetebilirsiniz. Kredi kartı genel olarak heryerde geçiyor. Balık dışında bişeyler yemek isterseniz diye az da olsa seçenekleriniz olabiliyor. Bağ bozumu da turizm düşünelerek 15 Ağustos'a çekilmiş, haberiniz olsun.

Üstat'da yayınlanma tarihi: 29 Temmuz 2008

Hiç yorum yok: